Pysslar vidare.


Nu har jag fått dit lite fler länkar. Jag har delat upp länkarna i olika kategorier, jag hoppas det är lättfattligt. Säg till annars.

Jag fyller på vartefter, men kolla gärna in till exempel infon om POTS under ”Medicinska fakta”, det är många av oss som lider av det, och det är ibland ganska lätt att behandla, så det kan vara idè att läsa på och lägga fram det för sin läkare om man har det. Jag tar en låg dos betablockerare och blir väldigt hjälpt av det. Det är så skönt att slippa hjärtrusningar, blodtrycksfall och ständig yrsel.

När jag orkar så kommer jag leta på mera rena fakta, som jag lägger under den fliken.För även om detta är min personliga blogg, där jag sätter min personliga prägel på, så vill jag ändå ut med så mycket information som möjligt.

På min gamla blogg, länken ligger under fliken ”EDS bloggar”, finns det en del fakta och information, även om det är mycket om min vardag där också. 😉

Har ni en blogg som jag inte har länkat till ännu så blir jag jätteglad om ni säger till, så länkar jag mer än gärna!!! Ju fler länkar desto bättre!!

Vi lever ju alla i olika världar, i vår sjukdom. När man precis har fått sin diagnos, eller haft den länge för den delen, så förändras livet. Eller rättare sagt, det förändras hela tiden. Så är det för mej iaf. Ingen dag är den andra lik, och sjukdomen har för mej varit i ett skov som skenar iväg lite snabbare än jag hänger med på, nu på sistone.

Det är tungt, ska jag villigt erkänna, och jag blir ganska introvert då. Inte bara ganska förresten, väldigt inåtvänd faktiskt. Sjukdomen tar så mycket energi. Jag har inte haft mycket över till andra än mina närmaste. När jag då har gjort mina försök att hjälpa andra, men inte orkat hela vägen, har det blivit pannkaka. En stor sådan…. Som har slutat med att en del har fått en syn på mej som inte riktigt stämmer.

En del har bara ”träffat” mej över nätet, på olika forum, där jag skrivit saker i all välmening, men som har tolkats totalt fel. Men jag orkar inte bry mej faktiskt. Jag vet ju vem jag är, och de närmaste vet ju vem jag är. Det är huvudsaken. Jag har insett att jag INTE ska engagera  mej i andra när jag inte mår bra själv. Det blir bara, som sagt, pannkaka. Sen är det så att jag har fått svårt att uttrycka mej på sistone, och det har blivit riktigt fel faktiskt. Jag tänker en sak och skriver en annan helt enkelt. Det låter bra i min skalle, men när jag läser det jag har skrivit är det inte klokt så det ser ut!

Konversationer på FB till ex, men andra EDSare. Där har jag hela spektrat. En tror på fullt allvar att jag hatar mej själv och tar på mej allt ont i världen, nästan. Hon har iofs tagit fasta på det nu, så jag kan inte göra något åt det, men tänk så fel det kan bli när man inte uttrycker sej riktigt bra…

Är det fler än jag som har det så här? Sluddrar, får inte fram orden jag vill, får fram totalt FEL ord i både tal och skrift, läsning är svårt, hittar inte den röda tråden, upprepar mej för att jag har glömt att jag nyss sa det, glömmer vad jag gjorde för några minuter sen, glömmer ta mediciner. Ja, jag är TRÖG helt enkelt… 😦

Jag vet att min bästa väninna är likadan, kan ni tänka er hur vi är tillsammans??? 😀 Tur att vi båda kan skratta åt det, och har vett att fråga när vi inte fattar vad den andre säger… 😉

Nej, jag tänker ta en paus i skrivandet på forum och liknande, och jag är med i flera stycken, så nu blir det ganska lugnt. Både för de som är medlemmar på forumen och för mej. 😀 Sen ska jag passa mej för vad jag skriver till bekanta på FB också känner jag. Vare sej de har EDS eller ej, för det blir visst mest bara fel. *skakar på huvudet*

Japp, en salig blandning i detta inlägg också. Som vanligt…. Jag började med tanken att jag bara skulle skriva lite om mina länkar och faktasidorna.

Nu ser ni hur det blev…. Rörigt och med en stor avsaknad av röd tråd. *skrattar* That’s me. 🙂

Knaldtilbud i Fakta

Knaldtilbud i Fakta (Photo credit: Johannesen)

Starkt nedsatt, det är jag det. 🙂

4 thoughts on “Pysslar vidare.

  1. Hej vännen!
    Är inne och läser, men usel på att kommentera just nu. Mår inte heller så bra, så jag har dragit mig undan ganska rejält, men jag finns här!

    Sluddrar, vänder på meningar, tappar tråden (får ofta fråga ”vad var det jag började prata om”) minns inte var saker finns, skriver knasigt, kan sitta och stirra på saker länge utan att fatta hur det funkar (hur sätter man i kontakten i väggen tro) och det gör mig rädd. Ja det finns massor……och rörig, framförallt rörig i tal och sätt.

    Som sagt, läser inte i forumen just nu, orkar inte, skummar bara, eller knappt ens det. Orkar inte kommentera bloggar så bra, har t o m blivit kass på att blogga själv, det som annars är ganska prio för mig.

    Så jag är lite ego ett tag, men jag finns här och det hopas jag att du vet!

    Massa kramar

  2. Man får lägga sin energi och kärlek på dom som har vett att ta emot den och förtjäna den….det är så svårt jag vet! Och jag förstår inte alls vad du menar med att din väldigt trevliga 😉 väninna är trög som som du….tur vi kan skratta åt allt som är ibland du =)
    Och tungt är det med livet, alla har vi olika bördor och besvär att bära men tungt på olika sätt. Din börda är oerhörd men hoppas att det ljusnar på vägen och att vi kan hjälpas åt till det bästa ❤ kramar i massor ❤

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

