Så där ja! :)


Legat på sofflocket en stund. Eller ja, min soffa har ju inget lock men… 😉
Tänk att lite lätt träning kan resultera i sådan smärta… Jag har inte vant mej vid att det är så nu och alltid kommer vara så, och jag gillar det inte… 😦

Vissa dagar blir jag arg på hela skiten, ska jag villigt erkänna, även om jag de flesta dagar accepterar läget som det är.

Ser gång på gång människor som ber att få rullstol som de sedan inte använder, för att de skäms.
Själv förstår jag inte det. Inte för att jag älskar min rullstol, men jag är tacksam över att jag har en. Annars skulle jag inte ha någon möjlighet alls att komma ut.

Nu kan jag ju ändå följa med till stan, till affären, storhandlingen, eller vad det nu gäller.

Är jag helt fel ute när jag tänker så? Ser folk mej på ett annorlunda sätt bara för att jag har svårt att gå? Bör jag skämmas?

Ja ja, i vilket fall så är jag tacksam och använder den ofta, annars skulle jag inte ens ta mej till min läkare. 🙂

Ha nu en fin kväll! //Anna

2 thoughts on “Så där ja! :)

  1. Jag blir med arg på alla som idkar hjälpmedel som de inte behöver.Även om det e svårt att acceptera i början är min elrullstol min bästa vän Rulle numera.ser den som en cykel för att livet skall vara så enkelt som möjligt helt klart.Stå på dig kramar Anna S-I

    • Det är en evig kamp för att få den hjälp man behöver, och skillnaden mellan landstingen är skrämmande!!! Här i Östergötland får man skaffa det mesta själv, och någon elrulle får man knappt när man är förlamad…
      Helt otroligt….
      Jag är så glad över att du ändå fått den hjälp du har rätt till, det ger mej hopp. 🙂
      Kram!!! ❤

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

