Livet leker


Jo, och det leker inte för mej, det leker MED mej…
Livet är en enda lång överraskning, för mej, precis som för många andra. Jag vet att morgondagen är ett tomt blad som man i mångt och mycket fyller själv. Med det man väljer att fylla den med.

Samtidigt har jag blivit ganska bra på att se in i framtiden.
Läs skedteorin, för att förstå vad jag menar nu. Länkade till den häromdagen.

Jag vet med all säkerhet, att om jag använder för många skedar idag så är det kört imorgon.
Den här veckan började jag låna skedar från morgondagen redan i måndags…
De kommer ta slut redan imorgon.

Alltså kan jag inte välja vad jag ska fylla morgondagen med…

Detta ganska nya fenomen tycker jag är jobbigt. Riktigt jobbigt faktiskt.
Samtidigt som jag kan se in i framtiden och veta att jag kommer må skit imorgon, så vet jag inte på vilket sätt det kommer bli.

Det är detta som är livet med EDS för mej.
Att inte veta om jag ens får på mej kläderna imorgon bitti.

Ändå är jag ganska glad. Jag får inte glömma det jag har att glädjas åt varje dag heller.

Det är alldeles för lätt att låta sjukdomen ta över ens liv. Att låta den förgifta en själv och ens omgivning. Bitterhet är en farlig känsla, som föder så mycket negativitet.  Jag har ju träffat några som lever så. De ÄR sin sjukdom. Det är inte bara folk med EDS, utan andra som har andra sjukdomar.

Jag jobbar varje dag med att inte vara EDS. Att inte bli bitter över hur livet har blivit. Jag säger inte att det är lätt, för det är det inte.

Ja, detta var lite av mina tankar efter en jobbig dag. Både smärtmässigt och i annat. Imorgon är en ny dag. Ny kula. Bara att köra på. 🙂

Som jag sagt många gånger förut, det är alltid bäst att hålla sej på sin kant,  inte engagera sej i saker som är negativa och ta hand om de som är en närmast. ❤

 

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

