Nu har jag bestämt mej


Ibland måste man tänka efter väldigt noga.
Särskilt i interaktionen med andra. Jag gör ofta grodor, emellanåt till och med paddor. 😉

Jag är ganska korkad i kontakten med andra, särskilt på nätet. Skriven text är som bäddat för missuppfattning. Man har inget som backar upp med kroppsspråk, ton på rösten, miner.
Smileysar i all ära, det räcker inte hela vägen.

Min blogg är ju min fristad och folk kan ju välja om de ska läsa eller inte, men det är ju fortfarande mitt ansvar att det jag skriver inte väcker anstöt eller kan såra någon, tycker jag.

Bloggen är ju mitt andningshål, ett sätt att få ur mej saker som bubblar. Omgivningen som är nära kan inte ta allt, det har jag skrivit förut.
Men jag får inte, FÅR INTE skriva saker som kan göra någon illa. Hoppas ni säger till om jag gör det, för det är inte alltid knoppen funkar som den ska. 😉

Min hälsa är inte precis i en uppåtgående spiral, utan det motsatta.
Det gör att jag fått tänka till. Livet är för värdefullt för konflikter som inte leder någon vart. Vänner är för värdefulla för att inte vårda ömt.
Livet är för kort för att rusa igenom det i ett smärttöcken och i processen köra över alla som råkar vara ivägen.

Jag ber om ursäkt till alla jag sårat och kört över. En gång för alla. Ni vet vilka jag menar.

Nu tar jag ett steg tillbaka, tänker efter en extra gång innan jag agerar och sprider så mycket kärlek och värme jag orkar med, för det mår vi alla bäst av.

Ha en fin dag och ta hand om er.

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

