Nu måste jag tag i det.


Leta reda på alla papper. Jag har det samlat i en pärm. Men var pärmen är vet jag inte. 😉

Sen tror jag att jag har en pärm till någonstans. Herrejösses… Ordning och reda, inte min grej. 🙂 Hade varit bra nu när jag ska skriva ansökningar till höger och vänster.

Sen ska jag ta tag i mej själv, ta mej själv i nackaskinnet och ruska runt. Borde ju inte vara så svårt när man är överrörlig. 😉
Hjärnan funkar verkligen inte som den ska. Ärligt.
Ibland är det skrämmande hur sjukdom och smärta påverkat minne, skrivförmåga och talförmåga. Emellanåt låter det som om man är onykter.

Ni kan tänka er när jag och min M (som också har EDS och är lite yrslig) pratar och sluddret sprutar. Va? Är ett återkommande ord när vi bubblar. 🙂

Hur många gånger har vi inte ringt varann dagen efter och frågat vad vi har menat? *asg*
Vi börjar lära oss att fråga istället för att undra, när vi inte fattat riktigt vad den andra sagt. Himla tur det, annars hade vi nog varit osams vid det här laget. 😉
Ja, vi är båda så att vi måste fundera igenom det som sagts, för att förstå hela innebörden. 🙂

Ni kan förstå hur det är efter ett läkarbesök till exempel. Läkaren sprutar ur sej fakta och idèer, som man ska besvara och ta beslut om. Sen kan man komma på en dag senare, saker som läkaren sa, som inte fastnade just då. 🙂 Helt otroligt.
Det är lite lustigt också, att det plötsligt kan ploppa upp saker i skallen som sas för flera dagar sen. Någonstans i den här skallen fastnar det alltså, för att dyka upp när man minst anar det! 🙂

Färdigpratat om hjärnan nu, inte värt att fylla den med för mycket,.då glömmer jag väl allt! 🙂

Nu är det söndag, solen skiner, resten av familjen är ute.
På med ortoser och tjocka kläder och sätta sej i rullstolen!
Frisk luft, härligt!

Ha en fin dag alla mysiga människor! 🙂

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

