Lite coolt är det…


Detta med internet. Ja? Är det inte lite häftigt att man kan sitta och prata med någon på andra sidan jorden, med bild och ljud, LIVE liksom… 🙂

Jag kan inte komma ifrån att jag tänker på hur det var när jag var i min dotters ålder. Då hade jag brevvänner i flera länder. BREVvänner. Skrivna för hand. Läggs i ett kuvert, man sätter på ett frimärke och lägger det på en brevlåda.

Nu är det andra tider, och tur  är väl det. 🙂 Jag skulle aldrig fått min diagnos utan nätet. Jag lovar. För jag fick minsann googla fram själv vad jag skulle kunna ha. Sen skriva ut symtomlistor och annat för att sedan ge den till min läkare.

Nu börjar det tydligen bli vanligare och vanligare att EDS kallas för ”fluga” och den nya slaskdiagnosen. Vansinne!!! Bara för att människor äntligen får rätt diagnos och rätt hjälp så är det en slaskdiagnos!!! 😦

Hoppas det inte blir så, för de som har EDS, ska ha diagnosen, baserat på symtom och ev gentest. Jag blir bara så ledsen på alltihop. Aldrig kan man få vara glad. Hmmm.

Nu ska jag nog fylla på min smärtlindring en smula tror jag, bassängträning i all ära, men den  tar ut sin rätt. 😉

Sedan makens goda mat. Som jag hoppas jag slipper illamående efter denna gång. För det är ju så GOTT!!!! 🙂

3 thoughts on “Lite coolt är det…

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

