Det slog mej


”Like a ton of bricks”

Ett år kvar till 40. Fyrtio. Fatta?

Jag har varit hemma, sjuk sedan jag var 25. Inte klokt. Inte kunde jag väl tro ändå att jag skulle sitta i rullstol nu, när jag smällde bilen då. För snart 14 år sedan. Och en gång till nästan exakt ett år senare.

Innan dess jobbade jag 120%. Heltid på fabrik och extra som servitris. Extra inom vården. Hade hästar. Hur i hela friden gick det här till?

Nu tar jag mej knappt till garageuppfarten. Kan knappt klä på mej. Snart kommer jag få ännu större problem med det vardagliga.

Vem kunde ana?

Säger bara en sak.

Tag vara på era dagar ni har fått på jorden. Se det som en gåva. Vare sej ni är sjuka eller friska. Någon gång ibland kan ni också känna tacksamhet för det ni klarar av.

En dag kan det vara borta.

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

