Så trött så trött…


Det tar knäcken på mej, allt som händer nu. Kroppen bara visar nya sidor hela tiden, och mentalt börjar det bli tufft. Vi är alla olika och påverkas olika av sjukdom och andra människor.

Jag klarar mina sjukdom ganska bra, om jag får säga det själv. Jag har kommit så långt att jag accepterar att det är som det är, även om jag får kämpa för att få hjälp på rätt sätt. Smärta och nya skador som hela tiden uppstår är tufft, jag säger inget annat, men det klarar jag. Det gör jag.

Men sen är det så mycket annat. Jag försöker hänga med i alla vändor på FB till exempel, men skallen funkar väl inte tillräckligt bra längre tror jag, annars vet jag inte. Tidslinjen är rörig, folk lägger gulliga inlägg på min logg som jag missar, för det är på andra sidan… Eller… Ja, typ… Rörigt är en underdrift.

Sen människor som jag inte förstår mej på. Som säger saker till mej som jag inte fattar. Jag gör verkligen inte det. Är det en vän eller fiende? Vill den mej illa eller väl? Ja, det är frågan….

Ja ja, det är min födelsedag idag, nu ska jag mysa med familjen en stund, till sonen ska sova. Jag ska glömma det där med människor som vill mej illa och beter sej konstigt, för det kan ju jag inte göra något åt ändå. Alla gör ju som de vill.

Huvudvärken jag haft i flera dagar nu är ännu värre idag, det är riktigt jobbigt, fast det låter pluttigt och småsint att säga så. Men just huvudvärk på allt annat kan knäcka mej totalt.

Ha en fin kväll nu alla. Jag hoppas att min blogg snart kommer iordning igen, och handlar om det den ska göra. Livet med sjukdomen EDS. Att jag får lugn och ro. Det är det enda jag vill.

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

