Tror jag tar en paus


image

Jag ser hur besöken minskar ju mindre jag skriver om EDS.
Jag måste hitta tillbaka till mej själv och hitta tillbaka till syftet med bloggen.
Jag är helt enkelt trött. Trött för att jag har för ont för att kunna sova ordentligt.
Trött på sjukvården.
Trött på att inte få hjälp till ett drägligt liv.
Trött på människor som har mej som slagpåse.
Trött på att vara trött.

Idag tvingade jag mej ut i solen. Jag bet ihop och tog mej några hundra meter in i skogen. Bara för att insupa naturen och hämta kraft.
Men kände mest sorg över att inte kunna gå. Att inte kunna vika av in i skogen och leta reda på en stubbe. Att få så ont av det lilla.
Bara att få på ortoserna tog knäcken på mej.

Att inte ens kunna förmå mej att känna glädje över att jag ändå tog mej ut, gör mej frustrerad.

Så jag tar en liten paus. Det är mycket jag måste ta tag i.
Såret på magen tex, som såsar sej och blöder fortfarande.
Ryggen som bara blir sämre.
Nacken som gör ont, armar som domnar.
Benen som tappar känseln och styrkan.

Jag kan inte med gott samvete skriva här varje dag när det är så här. Det blir inte bra.

Så vi ses snart igen. Jag kan säkert inte hålla mej borta särskilt länge och jag brukar inte vara så här nere särskilt länge heller. 🙂

Hoppas ni alla ser solen idag och har möjligheten att njuta av den en stund. 🙂

Kram på er. 🙂

4 thoughts on “Tror jag tar en paus

  1. Jag läser sällan och aldrig statistiken. För det är inte därför jag skriver.
    Tror jag skulle känna en press på mig att prestera om jag skulle hålla på att läsa den. Skriver för min egen skull. Känslan att få skriva ner mina tankar, eftersom jag är en filosof och tänkare…
    Så sluta inte skriva pga en statistik. Däremot om du inte orkar eller har inspiration för din egen skull, ja, det är något helt annat!
    varma kramar ❤

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

