Skitvecka


Ja, det har det varit på många sätt…
Läkare som beter sej som skitstövlar.
Läkare som brukar bete sej juste, men plötsligt vänder helt.
Journaler som tydligen blivit lästa olovandes.
Inget mera smärtstillande, så nu tog nästan livet slut…

Ja ja, jag, överdriver lite, men utan smärtstillande kommer jag gå under i ett smärttöcken. Så är det bara.
Hur jag ska kunna fungera överhuvudtaget, det vet jag inte.
Det går ju inte bara ut över mej, utan familjen lider också…

Hur man plötsligt ska gå från höga doser, till inget alls, och ändå klara vardagen, det vet jag inte…
Ingen nedtrappning heller… Det får jag sköta själv. Igen…..
Tur att min EDS gör att jag inte får särskild abstinens…

Nej. Nu har jag helt tappat tron på sjukvården. Tron på den var inte stark förut, men nu är den obefintlig…

Bara en tidsfråga nu, innan smärtsammanbrott. Hur i hela friden ska detta gå?

Tur att jag har min älskade familj och min underbara M. Vet inte hur jag ska orka, men det måste jag ju…

Uppepå detta har jag hela veckan haft huvudvärk på en ny nivå, utöver alla andra smärtor. (som eskalerar i takt med att mitt smärtstillande går ur)


Fast frågar du en viss läkare på US Linköping, så får jag vad jag förtjänar, varken mer eller mindre…

Ibland hatar jag denna sjukdom… Mycket…

6 thoughts on “Skitvecka

  1. nu ÄNTLIGEN slapp jag in i din blogg igen…
    men det jag läser gör mej så ledsen och trött…för din skull!!
    Fy fasen vad är det som händer!? Utan smärtlindring???Vansinne!!!
    Styrke kramar i stoooora lass!

  2. Men fy fan! Jag blir så jävla arg på idiotläkare som vägrar ge patienter smärtlindring, vad är det för fel på de?! Tror de man kan träna eller tänka bort sån smärta? Idioter!
    Lider verkligen med dig! Och kommer snåla ännu mer på de få tabletter jag har kvar, vem vet om man får nya liksom..?

    Hoppas du får massor av kärlek och skratt som kan lägga lite bomull på dagen! Kram!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

