Telefon


Dagen har tillbringats med luren vid örat. Patientnämnden först.

De ska ta tag i situationen för oss med EDS här i Östergötland. Prata  med politikerna och socialstyrelsen. Vi blir nekade vård. Det är inte klokt!!!

Min smärtlindring som är stoppad, min rygg som ingen vill hjälpa mej med. 😦

Fick ett brev idag från min neurolog. Han släpper mej nu. Han vill inte ha mer med mej att göra. Det är  inget fel på mej som går att åtgärda. Ingen ortoped har träffat mej eller pratat med mej, de går på röntgenplåtar. Där syns kotförskjutningar och buktande diskar. Men det är inte fel på mej. Det kan inte göra ont heller då? För det gör ONT!!!

Nu orkar jag inte mera. Tar en lång paus i det här med ryggen och inväntar försämring till max istället. Det blir sämre och sämre för varje vecka som går. Jag kan bara hoppas att det planar ut snart, annars vet jag inte var det ska sluta… Jag är svag i högerbenet redan, tänk om det blir värre? Något ligger i kläm. Men det syns ju inte på röntgen, alltså finns det inte…

Jag vet att röntgen inte går att lita på till hundra procent. Det är många gånger de har öppnat ryggar som visat en sak på röntgen, men som varit tio ggr värre när de väl har öppnat.

 

Men visst. Jag ska be min kurator att lära mej att bortse ifrån min smärta För det är visst det enda att göra. Lära sej leva med det, inse att det bara sitter i huvudet. Visst. Vi säger väl det då…

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

