Natt


image

Detta är en av mina glädjekällor. Höns. 🙂
Detta är lilla Agda som ska bli mamma om 21 dygn. Hon ligger där med lite glasartad blick. Går upp några gånger om dagen för att äta, dricka och göra ifrån sej.
Det är himla häftigt och det gör gott i själen att ha dom. Titta på dom. Följa deras liv.
Låter kanske löjligt, men jag älskar djur av alla slag och suger i mej allt jag kan, av det lilla jag fortfarande kan göra. 🙂

Idag märkte jag upp äggen hon ska ruva så jag vet vilka hon ligger på. Hon låg kvar och skrockade åt mej när jag grävde fram äggen under henne. 🙂

Nu är det bara att vänta till runt 21 mars. Då börjar det pipa inuti äggen, från första lilla hålet i skalet. Mamman svarar och pratar med sina små. :-*

Det är så himla coolt! B-)

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

