Nu händer det grejor!!


Både positiva och negativa. Jag väljer att fokusera på det positiva, även om det negativa är så stort och skrämmande att det lätt tar över.

Jag tar lite kort om båda sakerna ikväll, jag mår inte så himla bra.

Det positiva först då. 🙂 Träffade en underbar läkare som kan EDS!!!! En läkare med empati, mänsklighet, en läkare som såg mej. MEJ. Som människa. Det kan jag tala om, är inte vanligt… Han såg att jag är sned i ryggen, han såg att jag har ont, han såg att jag inte kan köra min rullstol med de förutsättningar jag har, han såg att jag lider. Han skriver intyg till de som inte vill förstå, bland annat kommunen och rullstolsmottagningen. Han skriver remiss så jag får hjälp med ryggen.
Varför träffade jag inte honom redan i somras? Innan allt blev så här illa som det är nu? Tja, inget att gräma sej över, så jag väljer att bara vara glad och lycklig över detta!!! 🙂

Sen lite kort om det andra då. Det negativa…
Jag begärde att få papper på hur en viss läkare (dr Stalker) har läst mina journaler. Det går nämligen att göra det. Där ser man vilket datum han har läst, vilken tid och vilka journaler, alltså från vilken avdelning.
Denne ”trevliga” läkare har läst allt som finns. Jag menar allt. Inte bara en gång, utan det är sida upp och sida ner med uppgifter om hans framfart. Han har även läst de journaler som är sekretessbelagda, som gyn och psyk. Oj oj säger jag bara. Om han läser min blogg (vilket inte skulle förvåna mej) så säger jag bara en sak.

Kom igen bara! Kör hårt du patetiska lille man. Nu har du skitit i det blå skåpet sörru. 😦

Det lär komma mer i ämnet, men jag passar mej lite, jag vill ju inte honom mer nu. Den lille skiten. Morr.

Blir nog inte mycket sömn inatt. Mycket tankar som snurrar och smärtan har nått nivåer som är svåra att stävja. Tja, om du inte frågar dr Stalker så klart, för då sitter ju allt i huvudet. 😉

10 thoughts on “Nu händer det grejor!!

  1. Va kul att du har ÄNTLIGEN hittat nån som vill hjälpa dig, det behöver du efter alla dessa turer. säg till bara om du behöver hjälp med läkaren jag tror att Azka har ett par framtänder hon vill låta ut och sätta i valfritt område på läkaren 🙂

  2. bra att du nu finns lite posititv attväga upp allt det negativa med. Hoppas det börjar hända grejer nu när du har en vettig EDs läkare som fattar konceptet!
    Angående det negativa så blir man ju mörkrädd…har dr.stalker haft detta somhobby utom arbetstid eller sitter han på betlad tid och rotat i det han inte har att göra med?
    Styrka och kä´rlek till dej!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

