Dagens


Idag har det varit en del. Smärta kommer först på agendan tyvärr, som vanligt när jag gjort för mycket. Denna vecka blev det mer än jag tänkt mej, med bassängträning, naprapat, resa till Nässjö och så idag då, arbetsteraputen.

Retar mej en smula på dr Stalker, som påstår att jag jag umgås i missbrukarkretsar… Det är väl bra att ha en umgängeskrets då va? Herregud, jag tar ju mej knappt hemifrån, och gör jag det så är det med färdtjänst de flesta gånger. (Tur jag har vänner som kommer hit och håller mej sällskap) Då åker jag oftast till någon slags sjukvård. Suck… Sitter med svaret till socialstyrelsen nu och det tar upp tankarna mest hela tiden, hela den här härvan.
Som tur är kan man beställa loggar på sin journal, så att alla vet det. Man kan alltså få hem papper där det står exakt när och var en läkare varit inne i dina journaler. I det här fallet har det varit ovärderligt.

Jo, AT var hemma idag alltså, jag ska ansöka om handikappsanpassning. Jag tar mej ingenstans med rullstolen inne, utom från hallen till köket som ligger bredvid varann. De kommer en gång till nästa vecka för att se hur vi ska lösa det, men det kommer det göra, det har jag bestämt. 🙂

Funktionsbedömningen blir nästa vecka också, och den är jag lite nervös över. Inte för själva grejen, utan att jag kommer få galet ont!!! Jag ska ju göra saker som jag i normala fall antingen undviker eller tar väldigt lång tid på mej att göra. Asch, det ordnar sej. 😉 Svårast blir nog att inte försöka vara duktig, för det är jag väldigt bra på. 😉

Helgen blir ensam, iaf imorgon. Maken och lillen åker på bilträff, som jag i vanliga fall skulle följt med på, och kört offroad i skogen. Men nehej, där säger kroppen ifrån. 😦 Det var ett av det sista jag hade, som hobby. Ja ja, det är som det är….

 

Ha nu en fin helg alla!!!

4 thoughts on “Dagens

  1. På funktionsbedömningen ska du ju ta precis så lång tid på dig som du brukar! De ser ju inte hur det är annars, och de ser inte smärtorna som blir efteråt, så det du inte kan göra ska du ju inte göra, bara för att de ber dig. Det är väl hur du har det till vardags de måste utgå ifrån?

    • Hon lovade att inte tvinga mej göra saker som gör för ont, och jag ska tänka hur det är till vardags och inte ta ut mej.
      Det är dagen efter bassängträning hon kommer så jag kommer vara riktigt sliten.
      Hon verkar bra iaf, som tur är, även om jag lurat mej på folk förut.

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

