Hmm


Sitter i rullstolen och väntar på att kaffet blir klart och funderar över livet.
Jag vill inte lägga mej och ge upp och det gör jag inte. Men det är lite tufft nu ska erkännas.
Skulle behöva använda rullen inne men det är för trångt. Det gör att all energi går till att ta mej från säng till soffa och toa.
Kommunen kommer snart för att se på en lösning, men det dröjer ju. Känns som om jag skulle behöva sätta livet på paus, men hittar ingen knapp för det.

Dr Stalker ska få svar på tal och det tar upp all min vakna tid. Det är svårt att skriva rent fysiskt och svårt att få mina tankar på pränt.

Sedan finns det ju gott om folk som inte ser EDS som ett funktionshinder och det känns som ett slag i ansiktet ska jag erkänna… Hårklyverier kallar jag det. Jag har ju ett så stort funktionshinder att jag sitter i rullstol pga min EDS, är det då inte just det? Ett funktionshinder…

Ja ja, jag vet inte. Jag vet bara att jag levt med smärta, dåliga leder, konstiga slemhinnor och skador sedan jag var ca 11 år. Det är 28 år det! Åren går…

Visst har jag råkat ut för trauman som gjort det hela värre, men jag hade nog inte suttit här idag om jag inte hade EDS.

Ta läkare som inte förstår på det, så får man en jädra röra.

Hm. Nu är kaffet klart, sen väntar jag på maken och lillen som är ute i skogen och åker offroad. *saknar*

Ha en fin lördag!

2 thoughts on “Hmm

  1. Känner mig märkligt nog lite träffad Anna. Allt jag sagt är att EDS per automatik inte behöver innebära funktionsnedsättningar och att det är skillnad på funktionshinder och funktionshindrad. Jag har väl aldrig påstått att du eller någon annan inte är sjuk?!

    • Du får uppriktigt sagt känna dej hur träffad du vill, du är inte den enda som tycker så.
      Visst, det blev droppen när du skrev som du skrev, men sjukvården tycker ofta precis som du och vänder det till något väldigt negativt.

      Sen måste jag undra var jag påstod att DU inte tycker jag är sjuk?

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

