Halv två


Snart byter det till sommartid… Himla onödigt tycker jag, det är mest till besvär.
Läste nyss att hjärtinfarkter ökar dagarna efter bytet till sommartid! Stressen över att förlora en timma och gå upp en timma tidigare ökar visst risken. Hmm…

Varit hos vänner ikväll och grillat, ätit och haft det trevligt. 🙂 Jag tog mej fram med rullstolen väldigt bra hemma hos dom också, det var skönt.
Men 6 timmar i goda vänners lag vill inte kroppen inte! 😦
Ville inte ta extra smärtstillande heller eftersom jag körde. Så nu sitter jag här och väntar. Väntar på att smärtan ska gå ner på en nivå så jag kan sova. Men det kommer. 🙂 (hoppas jag)

En härlig dag med strålande sol idag iaf! 🙂 Hoppas på repris imorgon.
Natti. : P

6 thoughts on “Halv två

  1. härligt med grillkväll hos vänner….men känner igen det där med att timantalet alltid blir för långt…skulle du ha en bättre rulle som kanske gick att lyuta ryggen på så du fick avlasta rumpa ocg rygg att det vore bättre…
    Sommartid kunde det vara hela tiden…ur fånigt att hålla på att byta tider på klockan…gud vad det ställer till för många med sömnproblem eller för barn tex.

    Kram!

  2. Hej! Jag hittade din blogg genom lite googling (av ett par anledningar så misstänker jag att jag kan ha antingen marfan eller ehler-danlos men men, det lämnar jag åt läkaren att avgöra) och tänkte bara önska dig lycka till. Kan inte vara lätt att ha detta.

    Jag tänkte också bara tipsa om att mindfulness meditation kan hjälpa mot smärta:
    https://healthwatch.se/news.aspx?NID=1779&NCID=11&Rnd=68619670

    Om du är bekväm med engelskan skulle jag rekommendera Shinzen Young. basicmindfulness.org
    Här är en tredelad video han hjäper person genom smärta:

    Och här är en fyrdelad video han hjälper annan person genom smärta.

    Här är en bra artikel att läsa om vilken typ av koncentration är att föredra med meditation:
    http://deconstructingyourself.com/concentration-light-as-a-feather.html

    Lycka till!

    • Ett stort tack för tipsen! Jag suger i mig allt jag kan få och har gått kurser i mindfullness och även Qi Gong, som är super för kroppen. 🙂
      Lycka till i ditt sökande efter diagnos, jag vet hur svårt det kan vara.
      Vill du ha lite tips om läkare som ger diagnos så får du höra av dej, jag har kontakter lite överallt. 🙂
      Ha en fin ny vecka! //Anna

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

