Aldrig är man helt nöjd. ;)


Alltså, färdtjänst i all ära. Ibland är det chauffören som tabbar sej.
Han hämtade fel söt liten tant när han hämtat mej på sjukhuset idag… Och idag fick jag åka skakig stortaxi, där rullstolen körs in och spänns fast med mej i.
Så vi åkte genom hela stan innan han kom på sitt misstag.
Tillbaka till sjukhuset, ut med söta tanten och in med gulligt gammalt par istället.
Tillbaka genom stan igen, till stället vi nyss varit på, fast med fel tant…
Genom stan igen då, fast åt andra hållet.
Jo då, jag kom hem till slut, men bassängträning först, med den smärta det innebär utan någon hjälp, sen resan hem som tog en timma istället för en kvart, resulterar i EN sak.
SMÄRTA. Uppgivenhet. Rädsla när min känselbortfall ökar drastiskt för varje smärtskov.

Ibland känner jag för att ge upp. Sluta kämpa.

Men jag gör ju inte det ändå. Jag kämpar ju inte bara för min skull, utan för min son som verkar ha ärvt min sjukdom och redan lider av den, tre år gammal.
Jag kämpar för mina EDS systrar och bröder som inte får vård alls, eller fel vård.
Så jag ger inte upp.
Jag är bara trött på allt just nu.

2 thoughts on “Aldrig är man helt nöjd. ;)

  1. ja du vännen…du verkar ha maximal otur med färdtjänsten tycker jag ,jösses, att dom över huvud taget kan göra så många fel.
    EN sak är då dom missar dotterns tider & kommer sent eller tidigt eller glömmer henne, men alltså hallå ,det handlar om KORTA små sträckor ,det här låter sjukt.
    Jag lider med dej.
    Kramen

    • Det är illa, det din dotter ska behöva genomlida!
      Sånt här ska ju fungera, det är ju handikappade och sjuka det handlar om…
      Och hennes problem är ju mycket värre än mina små bekymmer. De har inte glömt mej än som tur är.
      Det värsta är nog resorna till stora sjukhuset, där det är 3,7 mil dit, som blir nästan sju och tar en timme och fyrtiofem minuter istället för trettiofem…

      Kram!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

