Just nu är jag glad över min rullstol


Eller egentligen är jag glad över den hela tiden, annars skulle jag ju inte kunna klara mej alls.

Men just är det fredagshandlingen som hägrar. Inget jag gillar jättemycket, men vi bestämde att åka när maken kommer hem, tillsammans, så vi kan göra det i lugn och ro.
Utan rullstolen hade jag inte kunnat följa med alls. Så jag ÄR glad över den. Samtidigt är den inte optimal, och det kan ju låta alldeles förfärligt att jag säger så. Men när mina armar rasar på grund av den, så säger jag det utan skuldkänslor. Min axel som är opererad två gånger och varit skaplig i nästan fyra år har nu gått sönder helt igen. Min opererade vänsterhand har även den rasat, och gör nu nästan lika ont som den gjorde för flera år sen… Armbågarna svullnar upp och krasmar friskt, min högerhand som ska operaras blir sämre och sämre.
Så ja, jag behöver något annat än en manuell. Iaf ute. Det här går inte i längden kan jag tala om. Nu har jag en bra AT som ska göra sitt bästa för att jag ska få något som passar att använda där jag bor, och som jag kan använda utan att få ont. Så jag hoppas, jag hoppas….

Så nu ska jag göra mej iordning, det lilla jag klarar av. Kroppen vill inte riktigt, men snart kommer lillen och dottern hem, då vill jag vara ”på topp”. 😉

 

Ha en fin helg nu kära läsare! 🙂

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

