Synd om det är enkelt…


Ja det vore ju himla synd om det vore enkelt ibland…
Var hos naprapaten idag. Beställde sjukresa dit, han är ju landstingsansluten. Visste att han inte fått några lappar på sjukresa och frågade taxi hur jag skulle göra?
Jag har ju färdtjänst, så hem kommer jag ju alltid, men kostnaden hamnar på fel konto om jag tar färdtjänst till sjukvården…
Men men, beställde resan hem direkt. Klockan tre skulle bilen komma.
Gjorde den det? Nä…
Ringde och frågade. Hon undrade om inte någon bil varit där och släppt av någon?
Jo, det var en bil här, men han hämtade inte mej, han åkte…
Oj då… Hade visst glömt att ge honom körningen…
35 minuter för sent kom en ny bil. Jag vet! Gnälligt som tusan nu, 35 minuter är ju inget!
Men nybehandlad i bäcken och ländrygg, gör ont! Inte läge att vänta och vänta…

Hm, hem kom jag ju. Tagit extra smärtstillande, familjen kommer strax, det blir nog bra.

Men jag är trött. Trött på att allt är en kamp just nu. Inget bara flyter på. Jag vill ha lite flyt. Bara lite. Någon gång ibland…

Lottovinst kanske? 😉

(bra att spela lotto då va? Hi hi)

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

