Något nytt


Ja ett nytt fenomen har dykt upp. Eller inte helt nytt kanske, men något som blivit värre.
(blir lite snack om smärta nu igen…)

Mitt vridna bäcken och min krökta rygg, med tillhörande trasiga diskar medför en massa konstiga fenomen på andra ställen.
Idag är det vansinniga smärtor i benet. Det bränner, sticker och värker på ett sätt som gör mej på gränsen till tokig…
Något har hänt. Något nytt.
Men vad?
Det jag har hemma att ta mot smärta hjälper föga och akuten vill jag inte åka till…

Bita ihop är det som gäller alltså. Så länge jag klarar det behöver jag väl inte åka till akuten heller iofs, men jag undrar hur länge kroppen pallar med detta?
Och själen också för den delen…

Orka….. (som min tonårstjej uttrycker sej hi hi)

4 thoughts on “Något nytt

  1. Hej Anna! Jag har också EDS och undrar vad det är för operationer du har gjort i magen? Jag hittar ingen mail på din sida så därför skriver jag här.. Tack för en bra sida.

    • Hej hej!
      Kul med en man också, om du missförstår mej rätt. De flesta jag har kontakt med är kvinnor. 😉

      Jag har nyligen opererat bort livmodern pga av kraftiga blödningar, och innan det har jag två gånger tagit bort cystor på äggstockarna.
      Så det är bara kvinnliga bekymmer.
      Sedan har jag en njure som halkar ner, men det gör dom inget åt.
      Jag blev i höstas glutenallergisk och mjölkallergisk, så magen är ett stort problem för mej.
      Tack för att du hälsar på!
      //Anna

  2. Att du får så djävulskt ont i benen kan bero på en nerv som hamnat i kläm. Jag fick förut (peppar peppar) tillfällig underkroppsförlamning titt som tätt pga det. Har en försvagad disk i ländryggen som ballar ur då och då. Jag är ju inte lika dålig som du i kroppen men för mig hjälper det med mycket försiktig träning, typ promenader i skog och mark. Men det är ju inte säkert att det är det som är problemet. Går det inte över tycker jag du ska åka in ändå, nångång måste du ju (rent statistiskt 😉 ) träffa nån inom vården som har både huvudet och hjärtat på rätt ställe 🙂

    • Jag vet att det beror på att det ligger i kläm i ryggen. 🙂
      Mitt bäcken är ju vridet, jag har scolios i ländryggen med buktande diskar och diskbråck ( lite blandat) från L1 till S1.
      Jag tror det kommer från mitt bäcken ihop med ländryggen. Bäckenet är ju så vridet att det syns en knöl precis i ryggslutet och vänster ben är nästan två cm kortare än höger. Min överkropp lutar åt höger, eftersom kröken går till vänster.
      Så jag är totalt fel i hela ryggen kan man säga…
      Jag ska få en korsett för att se om det blir bättre, och det hoppas jag verkligen, eftersom jag nu knappt kan gå alls, och träna är inte att tänka på tyvärr.
      Höger ben är så svagt att det inte hänger med överhuvudtaget.
      Jag hoppas du kan fortsätta träna, för det är det absolut bästa! 🙂

      Kram på dej!!!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

