En liten fundering


För ett tag sedan, i höstas, tog jag kontakt med patientnämnden (pn) angående den illa behandling jag har fått inom vården. Först och främst gällde det min rygg då.
Jag har ju försökt få vård, rätt vård, sedan juli förra året.

Detta var början på mer kontakt med pn, och jag fick fler att ringa dit.
Vänner ringde för min räkning och de ringde även och berättade om sin egen resa inom vården.

Det är ett faktum, och mer regel än undantag, att vi med ovanliga diagnoser får kämpa för att få hjälp. För att få diagnos överhuvudtaget.

Jag vet inte hur många som har berättat vilken förnedring de utsätts för gång på gång i sitt sökande efter svar på sina smärtor och andra problem.
Detta händer i Sverige. År 2012…

Jag skulle vilja att alla som blir illa behandlade i vården anmäler det till pn.
De kan göra nytta och hjälpa till med anmälan till socialstyrelsen. De måste få veta hur illa det kan gå till, om det ska kunna bli bättre.

Nu har pn här gått till regeringen med just vår fråga, vi med EDS.

Men det kvittar ju vilken sjukdom man har, när man är svårt sjuk och söker läkarhjälp, så ska man få det, utan att få fula kommentarer, ingen smärtlindring, ingen diagnos osv…

Så, låt era röster bli hörda!!

2 thoughts on “En liten fundering

  1. låter ju bra om pn kontaktat regeringen…kanske det äntligen händer något…även om kvarnarna mal långsamt…men bra jobbat säger jag!!!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

