Patientnämnden


Tar det lite snabbt nu då jag sitter med mobilen.

Jag tog kontakt med pn i höstas, då jag inte fick hjälp. Alls.
Särskilt inte med min rygg som var, och är, mest akut.

Vi gick ihop ett gäng då. Ett gäng med EDS som krasst kunnat konstatera att man blir behandlad som en pestsmittad inom vården.

Det är tydligt, mycket tydligt, att vi inte hör hemma någonstans. Ingen vill ta i oss i det här länet. Det är bara att konstatera. Inte ens med tång.

PN har nu tagit upp vår situation på högre nivå inom politiken. Frågan är varför vi inte får den vård vi har rätt till?
Varför motarbetas läkare som VILL engagera sig?
Varför skickas remisser ständigt tillbaka till avsändaren?
Varför skylls allt på det genetiska felet och då inte åtgärdas?

Många frågor utan svar.

Nu börjar det röra på sig. Nu ifrågasätts de som bestämmer.

Kommer det hända något som gagnar oss nu då?

Det återstår att se… Jag lovar att hålla er uppdaterade om intresse finnes. 🙂

6 thoughts on “Patientnämnden

    • Pn här är faktiskt engagerade och gör sitt bästa, kors i taket. 🙂
      Det är tydligen så att ingen har vetat om problemet och då är det ju svårt att göra något.
      Det är så spännande detta, och jag kommer ge rapport, promise. 😉
      Kramar!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

