Vardag


Eller vad man ska kalla det för. 😉
Som jag skrivit om förut så går jag på bassängträning varje måndag. Det är en mycket stor ansträngning för kroppen och vissa dagar är det knappt värt det.
Men åh så viktigt för mig!

Det är så svårt att göra valet varje måndag morgon om jag verkligen ska åka.
Men, varje måndag beställer jag sjukresan och drar iväg ändå…
De senaste veckorna har jag varit så dålig att jag varit tvungen att ta rullstolen hela vägen fram till bassängen. För bara två veckor sedan lämnade jag rullen i omklädningsrummet och hade käppen som hjälp de dryga tio metrarna in.

Det börjar skrämma mig att jag blir sämre så fort nu.
Hela jag lutar mer och mer åt höger. Det börjar bli riktigt obehagligt att ha revbenen tryckandes på lever och tarm.
När jag reser på mig så smäller det i ländryggen. Inte knäpper, smäller, och då går det som en blixt ner i ena eller båda benen.
Jo, jag är överrörlig och till och med jag förstår att jag är instabil i ryggraden, men jag tänker mycket på innehållet.
I ryggraden alltså. Med alla neurologiska problem jag har, som ständigt blir värre, så undrar jag lite hur länge det håller.

Just detta med min rygg och mitt bäcken skrämmer mig. Det är så mycket som styrs därifrån. Ganska viktiga funktioner som jag sakta håller på att förlora. Hur långt kommer det gå? Planar det ut snart eller kommer jag fortsätta bli sämre?
Varför får jag ingen hjälp? Varför?

Usch, är trött nu. Trött på att bara bli sämre hela tiden. Trött på att kvarnarna mal så otroligt långsamt med myndigheter.

Men mest är jag rädd. Rädd för var det ska sluta. Hur dålig jag kommer bli.

Patientnämnden ringde idag med lite nyheter iaf men det berättar jag om lite senare. 😉

Ha det gott! 🙂

4 thoughts on “Vardag

  1. tack snälla att du skriver o delar med dej utav dina erfarenheter o mående. Finns det grupper på fb som man kan va med i som är stängda för andra, tar gärna emot din hjälp att finna dom. Har nu kontaktat patientnämnden o hoppas dom hör av sej till mej.

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

