Bostadsanpassning


Jag ska ta det lite snabbt bara.

Han som ska bygga var här i veckan. Jag tror det var igår. (skallen vet ni….)
Han mätte upp huset som det är idag. Vi hade ingen ritning nämligen… I vilket fall…
Jag trodde det skulle ta tid att få den här hjälpen. Typ till hösten.
Men hör och häpna,  dessa fall är prioriterade och ska gå ”fort”. Vi vet inte riktigt om det behövs bygglov, men när vi byggde en annan gång och frågade, så befinner vi oss utanför stadsplanerat område, så jag hoppas det fortfarande är så. (Vi bor mitt i ”ingenstans”)
Det kan alltså komma igång redan om 4 till 6 veckor…. Helt otroligt… Jag tror det när jag ser det, men nu hoppas jag. 🙂

Tänk att slippa trappan. Tänka att ha vardagsrum nere, ett sovrum där jag tar mig fram med rullstol. Min förmåga att gå ger övrigt att önska kan jag berätta så det vore skönt.

Jag lovar att berätta när det kommer igång, men jag hoppas inte för mycket kan jag tal om. Ingen idè.

Men nu hoppas jag och väljer att tro att det snart kommer igång. Hur det ska ordnas rent logistiskt är en annan fråga, det tar vi den dagen det kommer. 🙂

2 thoughts on “Bostadsanpassning

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

