Laddar


Snart ska jag duscha och det krävs en del laddning för det kan jag tala om! 🙂
Och lugn och ro ett par timmar efter för att vila upp kroppen som protesterar vilt. 😉

Men sedan är det ju så skönt att få känna sig ren ett tag igen, till nästa plågostund. 😉

Tänkte ju gå ut sedan, men vet inte, får nog vänta till vinden mojnar lite. Blåst kräver mössa, vantar, halsduk och vinterrocken, och det klarar jag inte av att få på mig om jag ska duscha först.
Ha ha, tänk vilket litet företag som krävs med bara det vardagliga, med mitt lilla funktionshinder!
Tänk de som är helt förlamade!

Nä, man ska inte klaga. Jag får vänta till maken kommer hem så får han hjälpa mig. Även om jag inte tycker om det.
Tycker det räcker för honom att behöva hjälpa vår treåring med allt sådant liksom…

Ha en fin dag, det ska jag ha. 🙂 (med mina förutsättningar)

4 tankar om “Laddar

  1. kära kära du, jag kan inte ens föreställa mej hur du har det…fånge i din egen kropp…å jag som bara gnäller som kan duscha själv på typ tre minuter och sen gå och göra nåt…hoppas hoppas sprutorna ska hjälpa!!!Och att hemtjänsten skall funka bra eller aldra helst att du skulle få assisitens!!!Kramar i massor!

    • Tack vännen. Men vi är ju alltid oss själva närmast och lever i vår egen verklighet. 🙂
      Du lider mycket av det du har, jag har bara annat som är svårt. 🙂
      Men kramar och stöttning värmer gott och jag tackar och tar emot. ❤
      Kramar!

  2. Ja duscha är ingen lätt sak även om folk tror det ,därför är jag evigt tacksam över duschen vi har & dusch stolen vi fick efter min 3:e rygg op,annars hade jag fått gå skitig skulle jag tro…
    Kram

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)