Ny sida


Jag får se det så tror jag. En ny sida i livet.
Jag hoppas ju att jag ska bli så bra i ryggen och händerna någon dag att jag inte behöver någon hjälp i vardagen. Tänk om det kunde bli så? 🙂

Funderade lite på det som hände för ganska så exakt två år sedan. Jag fick två diskbråck i nacken av att gå upp ur sängen på morgonen. Ganska illa.
Då hade jag ingen diagnos.. Undrar lite om jag skulle få samma hjälp idag?
Verkar ju som om man inte får det när man har diagnosen EDS.
Jag opererade dessa diskbråck och även om det inte är helt ok, så är det ju betydligt bättre.

Ja ja, gjort är gjort och jag hoppas verkligen att jag slipper fler, men kan inte låta bli att undra…

Livet har förändrats så otroligt mycket det senaste året, jag undrar vad de närmaste månaderna bär med sig?

Ha ha tur att man inte kan se in i framtiden. 🙂

2 thoughts on “Ny sida

  1. Jadu, det är tur man inte vet i förväg. Jag tycker mina pyttesmå försämringar det senaste året är bedrövliga och i jämförelse med dig är det en fis i rymden. Hade jag vetat att jag skulle hamna i rullstol och behöva hjälp med det vardagliga om ett år (som du) hade jag nog gått ner mig. När det smyger på en så där hinner man på något konstigt vis vänja sig. Kanske inte acceptera men mer och mer förlika sig med den nya situationen.

    Läste något om diskbråck i min ena bok idag. Ska se om jag hittar tillbaka till det kapitlet igen. Fanns några referenser som kanske kan vara något att ha. Kommer du ihåg att påminna mig om jag inte återkommer om det så gör gärna det.

    Skönt annars att hjälpen kom idag och hoppas det fortsätter lika bra med trevlig personal.

    Kram på dig ❤

    • Jag tror också att det är lättare att acceptera allt när det går sakta, även om jag så klart tycker det har gått fort. 😉
      Det är ju skillnad att råka ut för något som akut gör att man hamnar i rullstol.
      Jag har ju ändå förmågan att stå en liten stund och kan gå några meter väldigt långsamt. Det är jag glad för och hoppas jag får behålla. 🙂

      Jag vill gärna veta vad du läste om diskbråck! All information är bra! 🙂

      Sen är inte dina problem en fis i havet. <3.
      Det är ju din försämring och svårt för dig.

      Kramar ❤

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

