Shit alltså…


Ibland träffar man människor som är änglar.
Vissa ”vänner” (sådana man trodde var vänner alltså) drog som en avlöning när jag blev sjuk (are)…

De jag har kvar är riktiga änglar. Ställer upp och hämtar lillen på dagis, är barnvakt trots egen sjukdom och ikväll kom en ängel och städade hela bottenvåningen och röjde bland lite prylar.

Jag är privilegad som har dessa vänner och mycket, mycket tacksam!
Jag hoppas bara jag någon gång kan återgälda på något sätt.

Ni vet vilka ni är hoppas jag, för jag skriver inga namn här, och jag hoppas ni vet hur tacksam jag är över att ha er som vän!

Det är sant som man säger; det är vid motgångar som de äkta vännerna visar sig. 🙂
De andra som drog är ju inget värda. Inte i mina ögon iallafall.

Nu är helgen över och kroppen känns därefter.
Imorgon börjar hemtjänsten komma ”på riktigt”. De kommer klockan nio och följer sedan med till sjukhuset för bassängträning.
När vi kommer hem fixar de lunch, sen åker de hem och återkommer på kvällen.

Ska bli spännande att se hur det kommer fungera.
Måste ta tag i det där med att jag bara får en timma i veckan med utevistelse. Är ledsen för det än, så tårarna nästan rinner över…

Snart dags för sängen, och jag glömde be maken om hjälp med behån…. Får nog inte av den ikväll, då får jag helt enkelt sova med den. Som så ofta annars..

Ja ja, den är ju mjuk och skön (aire bra) så det går ju, det är bara trist att jag måste sova med den för att jag inte får av den liksom.. 😉

Natti natti.

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

