För- och nackdelar


Det finns både fördelar och nackdelar med smärtlindring.
Fördelarna väger över för min del, jag har ont på alldeles för många ställen och behöver verkligen adekvat smärtlindring.

Nackdelen kan vara att man kan bli lite övermodig när man har mindre ont. När kroppen inte har kvar sin förmåga att säga ifrån så kan man göra för mycket.

Jag ska erkänna att jag ibland gör just detta. Lite för mycket… 😉

Just idag får jag dra på med extra smärtstillande, eftersom jag tränat, men det är inte någon större risk att jag lider av övermod. 🙂 Just idag.

Det är ett tveeggat svärd det där och lite speciellt när man lider av just överrörlighet.
Jag har trots allt fått artros i flera leder redan och får passa mig lite. Samtidigt som det är himla kul att ibland kunna göra något särskilt någon gång. 🙂

Sätta upp håret i någon annan frisyr än bara en fläta, som jag brukar.
Sätta på lite mascara.
Det är inget jag varken gör eller klarar av i normala fall, så det är kul att göra emellanåt.

Nu flätar hemtjänsten, så jag äntligen kan få vara lite fin varje dag, istället för att ha morgonrufs jämnt… 😉

Ha ha, inget spännande inlägg idag tyvärr, men det är min vardag… 😛

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

