Sömn


Ja är det något som är viktigt så är det just.det.
Sömn.
Jag köpte ny säng för något år sedan och har inte sovit så gott som jag gör nu på många år!

Jag sover nog inte lika gott som en smärtfri person, men jag sover ändå.

Det är en elevationssäng som jag kan höja både huvud- och fotända på. Tryckavlastande bäddmadrass och memoryfoam i den tjocka madrassen.
Sedan sover jag med benen i högsta läget och huvudändan olika högt beroende på mående.

Min poäng är; har ni möjlighet så skaffa en säng där ni har valmöjlighet. Jag ligger alltså nästan i ”sittande” ställning och sover. 😉
Det är det som fungerar bäst för min kropp.
Livet är lättare när sömnen fungerar skapligt.
Efter många, många år med bara ett par timmar sömn i taget och ett par timmar vaken (med smärta som river i hela kroppen) så sover jag nu nästan alltid fem timmar i sträck!:-)

Underbart! 🙂

Men jag lägger mig aldrig innan tolv, oftast efter ett på natten, så jag slipper gå upp i ottan. 🙂

Så, jag önskar alla en bra säng.
Kram!

4 thoughts on “Sömn

  1. är så glad att du får dina fem timmar ialla fall i sträck,det missunnar jag dej inte
    Vi har elevator sängar sedan 2008, med en mjuk madrass underst,,sedan en sensus & avanpå det en tryck avlastande,men efter 3;e open så blev de som de blev,men jag är glad för de 1-1.5 timmarna år gången ,för utan sängen hade de inte blivit något.
    La ju ut 13,eler 14 december 2010 hur våran säng ser ut om du vill se =)
    Kram & sov gott

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

