Oj!


Klockan redan halv två på natten?
Ibland när jag har riktigt ont så flyger tiden fram på något sätt.

Smärtan tar på något sätt över hela sinnet.
Att jag har så ont just nu har en enkel förklaring. 😉
Min ängel kom idag igen för att hjälpa mig och familjen och jag kunde då inte låta bli att vara där och pilla. 😉

Nu gjorde hon saker som jag tycker är otroligt roligt, så jag skyller på det, det får jag va? Hi hi

Hon (vi) planerade lite av det som jag (förlåt, maken) planterade från frön för ett par veckor sedan. Det är något av det roligaste jag haft (obs, haft) på våren.
Nu fick jag möjligheten att vara med och göra det i år också, även om jag bara tittade på. 🙂

Vilket privilegium!
Nu är det ju så att mina armar och händer fungerar skrämmande dåligt och jag måste tänka om.
Vänner som då kommer och agerar som mina armar är så otroligt värdefullt. 🙂

Det är en svår process att lära sig tänka om. Lära sig att kroppen inte fungerar som den borde längre.
Att ha vänner som ställer upp på olika sätt då är ett äkta privilegium, så är det bara.

Jag har ju min bästa vän, min själsfrände, som lider av samma sjukdom som jag, men ändå ställer upp i vått och torrt, när hennes kropp tillåter. Vänskap är något som är viktigt att vårda ömt.


Men även att rata när det är destruktiv, är viktigt, glöm inte det. 🙂

Nej, nu snart sova, jag skriver så långsamt, och tiden går.


kram på er alla, kramar är bra att slösa.  😉

4 thoughts on “Oj!

  1. Blir ledsen men ack så glad samtidigt att du har sådana väänner runt om dej =)
    Bara att få ”vara nära” betyder mycket,
    Kram

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

