Nervöst


Nu blir jag nervös ärligt talat.
Mina händer har jag ju haft problem med sedan början på 90-talet.
Själva handlederna har varit värst, min vänstra finns ju inte mer som jag berättat om. Eller, själva leden finns ju inte. Den är helt stelopererad. Även tumlederna på vänster är stelopererade.
Det var grav artros pga att de var så instabila..
Höger hand har ju blivit lika illa med åren, men jag har velat vänta så länge som möjligt med den. Två stela händer är något HELT annat än en!

Jag är väldigt rädd om min högra hand. Eller jag försöker….
Felet är ju nu att jag måste köra rullstol eftersom jag inte får någon elrullstol.

Resultatet är en ganska trasig höger arm….
Min opererade axel är nu nästan lika illa som den var innan operation.
Armbågarna är värre än de någonsin varit.

Och…. Min högra hand är riktigt illa. 😦
Idag luxerade knogen till ringfingret och lillfingerknogen hoppade ur och tillbaka igen.
Ringfingerknogen fick jag trycka tillbaka med våld.
Detta hände när jag körde rullstolen…

Jag blir jättenervös över detta.
Jag vill inte göra för stora ingrepp i min högra hand. Vill inte…
Har redan artros i hela handleden och tummen. Resten ville jag spara på ju!

Med en obrukbar vänster hand som jag inte kan göra något med, blir en lika obrukbar höger hand galet jobbigt!

Åh, jag behöver mina händer…. Nu gör de så ont att jag bara skakar.

Ryggen är så pass dålig nu också att benet vek sig idag…
Alltså behöver jag rullstolen…

Moment 22…

Färdiggnällt för denna gång. 😉

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

