Måndag


Det innebär bassängträning. Som vanligt är det dubbelbottnat. Det är skönt, men jag får väldigt ont efter.
Idag var det så illa att jag fick frossa redan i bassängen. Jag frös som en blöt hund i det 35 gradiga vattnet. 🙂  Helt otroligt… 😉  Det är ju lite häftigt hur kroppen fungerar galet ibland. Hi hi.

Jag reagerar ofta så och vet att fler med EDS har samma symtom. Det är något tokigt med kroppens förmåga att hålla rätt tempratur.
Jag fryser ofta när det är varmt, men kan lika gärna svettas när det är kallt. Precis som om kroppen överkompenserar åt fel håll.
Ja ja, tokigt är det. 😉

Idag kom en av de manliga undersköterskorna som finns i hemtjänstgruppen. En jättetrevlig kille. 🙂
Vi fick vara i ett annat omklädningsrum bara, eftersom det var en tjej som inte ville ha honom där. Helt förståeligt, alla kan ju inte vara bekväma med sådant.
Han fixade lunch, en lätt, men får nog kräva en trerätters nästa gång, det visade sig att han är utbildad kock nämligen! 🙂
Han kan ju inte göra någon fläta, som vi har haft väldigt roligt åt, så då får han väl laga god mat istället. 😉
Bra byte va? Hi hi.

Ikväll kommer nattpatrullen istället för dagpersonalen, så jag slipper byta till nattkläder kl åtta. Kan ju vara trevligt att kunna sitta ute fina sommarkvällar, utan morgonrock. 😉

Nu ska jag ta den här värkande kroppen och vila till makens goda mat är färdig.
Ha en fin kväll nu alla! 🙂

4 thoughts on “Måndag

  1. Vad häftigt att en utbildad kock har banat sin väg in! Han ska du utnyttja tycker jag 😉 Ta hand om dig tokgumma och njuuut av vädret 🙂

    Kram

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

