Oj oj


Ingen bra dag idag ska erkännas..
Dessa dagar med ökad smärta är tungt. Det tar hårt på både kropp och själ.

Tjatar mycket om det nu, men det är mycket som har förändrats på kort tid. Det är svårt att hänga med.

Sedan detta med att ha nya människor omkring sig hela tiden..
De är jättebra, från hemtjänsten, tro inget annat, men det är ändå folk som är i mina skåp och lådor varje dag.
Letar bland mina strumpor och trosor. Letar bland mina tröjor och byxor i garderoben.
Det känns udda, helt enkelt.

Det ska bli spännande att se vad fk tycker. Om jag får assistent eller inte. För jag kan ju föra skeden från tallriken till munnen… Jag kan inte laga maten, jag får inte fram tallrik, bestick och glas till bordet och jag kan inte dela/skära maten själv, men det bryr de sig inte om.
Alltså hamnar min matsituation under övriga behov istället för under de grundläggande behoven…
Så, att äta är inget grundläggande behov. Men att sminka sig är det. (?)
Det är ett grundläggande behov att få på sig kläderna, dvs underkläder, byxor och tröja, men inte att få på sig jackan om man vill gå ut när det är kallt…
Jag behöver hjälp med allt detta, men fk har så hårda regler nu för tiden att jag blir helt yr i bollen.

Ja som sagt, det ska bli spännande att se hur det blir, för hjälpen jag får idag räcker inte till. Jag ska få larm, men då kan jag bli liggande länge innan de kommer…
Ja ja, det ordnar sig.
Det är mycket som händer nu. 🙂

2 thoughts on “Oj oj

  1. ja men hur i friden tänker de…är smink en mänsklig rättighet men inte att få maten i sej!!!Man häpnar över fk:s prioriteringar!!Önskar så att du skulle få assistent, även om hemtjänsten är bra,men det är inte riktigt samma sak…en assitent väljer man väl dessutom själv…eller?
    Hoppas hoppas det löser sej och att smärtan skulle avta…tänkte på detta med din huvudvärk…det kan säkert komma av att ryggen bahndlades…min eDS kompis får ofta galen huvudvärk när läkarna ska undersöka hennes rygg…det blir så pga alla diskbråck har dom förklarat till henne…hur har det gått med sprutorna? Nån lindring??Är det värt det?KRAM!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

