Jag skojar inte


Neeej, jag skojar inte när jag säger att man får sota länge för saker man gör.
Jag vet om det och oftast rättar jag livet efter det. INTE göra för mycket dag ett, om jag vet att jag ska göra något särskilt dag två.
Sedan vika minst tre dagar efter den där dag två, för återhämtning.

Så lever jag livet, och många fler med mig som har EDS.

Kan ni tänka er hur det blir om man har ”måsten” två dagar i rad? Läkarbesök tex.
Den där återhämtningen man så väl behöver blir då framflyttad.
Det betyder inte att jag då bara kan göra det (flytta fram återhämtningen).
Återhämtningen blir bara längre och jobbigare.

Det är en del av livet med EDS.
Planering, och ständigt vara tvungen att säga nej till familj och vänner när de vill göra roliga saker som att umgås, grilla, fika eller gå på stan….

Jag håller på att lära mig. Lära mig säga nej, lära mig hushålla med mina krafter, lära mig be om hjälp, lära mig att lägga min energi på saker som är viktigast.

Blir nog aldrig fullärd, men det blir bättre och bättre, för det är inte värt smärtan och den otroliga trötthet den ger, att lägga energi på negativa saker.
Nu får jag välja bort mycket roligt också tyvärr, men jag behöver ha den här skruttiga kroppen några år till. 🙂

Det var lite av mina tankar en söndag natt, efter för många dagar med för mycket denna vecka.
Näst sista bassängträningen imorgon, möte med handläggaren för bostadsanpassning imorgon kväll ger en skitvecka.
Student för min son på fredag, måste hinna återhämta mig till dess. Alltid lika spännande att se hur det går med det. 😉

Japp, det är min vecka det, förutom samtal till läkare och fk då. Kära nån… 😛

Nu ska jag vänta in att min smärtlindring ska verka, sedan blir det sängen med en bön om varmare väder nästa vecka. 🙂

2 thoughts on “Jag skojar inte

  1. Det är som du skriver Anna, konsten är bara att lära sig det… Kan tänka mig att det tar mååånga år! Ta hand om dig och hoppas att ni får ett fint studentfirande!

    Kram

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

