Student


För min del är det exakt 20 år sedan studenten. 20 år!! Var tog alla år vägen?

Idag tog alltså min son studenten, samtidigt som han fyller 20 den 27 juni.
Inte svårt att räkna ut att jag var väldigt gravid när jag rusade ut ur skolan. (Rusade? Nja….)
Nu är han nästan tre veckor tidig, men ändå…

Känns konstigt att det är så länge sedan, jag känner ju mig inte så gammal i själen. 😉
Kroppen känns ju gammal och ”out of date”, medan själen känns ungefär som 20. 🙂

Det gick bra med allt idag, även om det blev för mycket för min röriga hjärna redan innan vi kom iväg.
Jag hade ledsagare och hon hjälpte mig även på morgonen med allt. Dusch, påklädning, håret, smink och att få med alla saker.

Sedan har jag så gräsligt svårt med folksamlingar och ljud i alla former, så jag blev totalt körd efter en stund bland studenterna och alla familjer…

Men det gick bra med resten av dagen trots allt. Mat med släkt. En del hade jag inte träffat på många år.
Många nedlåtande blickar och fula kommentarer bakom ryggen blev det. Men orkar inte bry mig.
Jag sitter i rullstol för att jag inte kan gå. Punkt liksom…

Det finns folk till allt helt enkelt.

Nu väntar jag på nattpersonalen. Första gången de ska hjälpa mig att ta bort smink och fixa håret inför natten. Klarar jag av att säga till? Det är inte säkert. Är dålig på det….

Det är ju ”bara” att ta bort lite smink och göra en fläta ju. Inte svårt alls. Men svårt för mig att be om, så är det bara…

Hm, det blir nog bra och jag känner mig jättelöjlig… Det är ju deras jobb… Hm…

Sedan har jag uppriktigt sagt jädrigt ont. Suck.
Det ordnar sig, det gör det, jag vet.
Mitt kontrollbehov får inte riktigt som det vill, kan man säga. 😉

Nä, nu väntar jag in personalen, öppnar mitt sinne, slappnar av och tar det som det kommer. 😉

Det är världsligt. Inte sant? 🙂

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

