Unik


En av handkirurgerna jag träffade sist sade åt mig att jag är unik.
Jag är unik på det sättet att jag är stelopererad i så många leder. Just DRU leden, alltså leden som är på utsidan av handleden, närmast lillfingersidan så att säga, är väldigt ovanligt att steoperera, om man inte har fått ett allvarligt benbrott just där som tagit sönder hela leden. Satt och googlade nu och skulle hitta lite info och bilder om mina operationer tänkte jag, men inser snart att jag faktiskt ÄR unik, för det finns ingen info att hämta. Artrodes (steloperation) av just DRU leden gick inte att googla fram. Nu försökte jag inte särskilt noga och länge, men just nu hittade jag inget….

Min vänstra är ju helt stel, och det är också unikt. Att jag nu ska stellägga andra handleden också, blir ju ännu mera unikt.

Jag vill inte vara unik tror jag….

3 thoughts on “Unik

  1. Hej!
    Då jag själv genomgått stel operation av dru led (Vänster hand) 3 gånger och alla 3 blev totalt misslyckade 😦 så blir jag nyfiken.Hur blev din op?Hoppas att den gick bra!Har du kvar stående besvär?Och frågan till sist blir,vilken op metod använde dom sig av-Och vilket sjukhus?
    Ha det bäst min vän//P.O

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

