Kors i taket!


Nu verkar det hända lite med en del saker minsann. 🙂

Fick äntligen tag på min arbetsterapeut som har hand om min rullstol. Hon frågade hur det är nu, om det är sämre sedan sist (augusti förra året). Hm, jo vars, det kan man säga…
Inte nog med att benen inte bär längre, händer, armbågar och axlar har tagit rejält med stryk kan man säga.

Men det ser ut som om jag kanske får en elrullstol till slut! Till att börja med en basic som inte är anpassad för mig, men ändå en elrullstol!
Under sommaren stannar ju vården upp i Sverige som ni vet, så även på hjälpmedelscentralen.
Så jag kan inte få någon anpassad förrän till hösten.

Jag är bara glad om jag kan få en som jag klarar mig själv i ute. Det vore underbart! Men jag tror det när jag ser det faktiskt. Man har ju lärt sig med åren. 😉

Men nu hoppas jag att sommaren ändå kan bli skapligt självständig, det är viktigt för mig.

Min nya toalett är nu inkopplad, även om jag får ringa elektrikern imorgon. Det är en höj och sänkbar toalett och den går inte sänka som den ska. Hoppsan!
Men spol och torkfunktionen fungerar, även om det kommer ta några besök att lära sig. 😉
Man måste sitta på ett särskilt sätt för att det inte ska bli blött överallt kan jag tala om! 🙂
image

Killen som kopplade in den fick veta hur mycket vattentryck det var den hårda vägen. *asg* Han blev ren i ansiktet iaf, kan man säga. *flinar*

Frihet! 🙂 Tänk att en ny toa kan göra en så glad va?
Vill bara säga det, att man vet inte hur det är att vara handikappad förrän man inte klarar av sin hygien längre…
Nu kan jag själv, utan att få ont i timmar efteråt. 🙂

Imorgon ska jag träffa en kiropraktor. Oftast ingen bra idé med överrörlig och trasig kropp, men denna ska vara både duktig och mjuk. Hoppas det. 🙂

Snart sängen, gonatt!

14 thoughts on “Kors i taket!

  1. Grattis till både toaletten och att det verkar gå framåt med el-rulle! Förstår att du har det tufft nu med allt folk som springer ihop med det faktum att din kropp inte verkar må särskilt tipp topp men jag hoppas att det fortsätter såhär för dig ett tag till, att hjälpen liksom rullar på istället för att du ska behöva bråka. Kramar i massor till dig, världens bästa Anna! 🙂

    • Åh vad gullig du är vännen. ❤
      Ja det är skönt att äntligen ha lite flyt i vissa delar. Känns oroligt bra!
      Nu är det bara vården kvar och det är ju lättare att kämpa för det om det andra flyter på. 🙂
      Jag följer din resa och vill bara komma och skälla på dem! Gah!

      Du måste orka… Kramar i massor! ❤

  2. Gött att se den på plats 🙂 nu är det öva som gäller, lovar att du kommer att ”hitta det” … Och du vet var jag finns om det är något. Allt gott till dig! Kram från Toatanten..

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

