Trött


Måste säga att en av de saker som är riktigt jobbigt med denna sjukdom är denna förlamande trötthet.
Allt annat får stryka på foten bara för att jag inte orkar…

Vänner som jag inte orkar träffa eller ens prata med i telefonen.
Familjen som mest ser mig halvligga i soffan, dels för att jag är trött, dels för att jag inte kan sitta mer än 30 minuter utan att få väldigt ont. (längtar efter elrulle med ställbart ryggstöd)

Jag orkar bara med hemtjänsten, som till 99% är jättetrevliga men det är ju inte där jag vill lägga krutet liksom…

Nu har det ju ett tag varit mycket hantverkare hemma också, det är jobbigt som bara den!
De är överallt, lägger grejor så jag inte kommer fram med rullstolen och de skitar ner! Överallt!
Det är jättebra att få det anpassat, tro inget annat, men det är lite jobbigt med allt folk…

Nu gnäller jag visst igen, men det bjuder jag på. 😉
Det ÄR jobbigt för mig att ha en massa folk omkring mig hela tiden, så är det bara.
Jag veeet att många inte vill annat än att ha folk omkring sig och gå på stan och fika och liknande, jag är bara inte en av dem.
Det har blivit värre med åren. Dels för att jag hör sämre och sämre, dels för att min EDS hjärna har svårt med för många intryck.
Den har tillräckligt med att ta in smärta.

Ja ja, toan lagade sig själv, eller jag byte plats på två kablar, så var problemet löst. Att jag sedan inte tog mig upp från golvet förrän efter tio minuter är en annan historia. 😉
Ska få larm, men vet inte när, känns som om det vore en bra idé. 🙂

Nu får ni ha en bra dag, så lämnar jag er med en bild på min galna sädesärla som knockar sig mot våra fönster hela dagarna.
Den kikar fram, hoppas ni ser den. 🙂
image

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

