Funkar bra…


Eller inte….
Idag hade jag bokat ledsagning till kiropraktorn. Jag hade först bokat sjukresa, men bokade av den eftersom det skulle komma en personal som skrivit på papper om att få köra min bil. Smidigare och snabbare att åka bil.
Bokade av färdtjänsten imorgon också eftersom hon som kommer då, också skrivit på om att köra min bil.

Så, hemtjänsten/ledsagaren skulle komma 12.10 så vi skulle komma iväg 12.30.
Då hinner vi precis lagom.

Klockan blev tio över. Tjugo över… Halv ett fick dottern följa med till bilen så hon kunde förbereda och lägga in rullstolen i bilen.
Fem över halv fick hon springa in och klä på sig…. (Hon hade inte tagit av sig nattkläderna, det är ju sommarlov.)

Försökte ringa hemtjänsten men det var upptaget. Fick tag på dem tio i ett…
Frågade om de inte hade glömt något?
Nej då, hon är på väg, kommer om en stund.
Om en stund?? Jag ska vara där kvart över? (Alltså 13.15 och det har de vetat sedan förra veckan.)
Jaha, oj då…
Ja ni får ringa henne, hon kan ju vända, vi är snart framme, jag och dottern….
Ok. Här står det att du har ledsagning 13-15….
Neeej, jag skulle vara där 13.15! Ja ja, ring henne så hon kan åka tillbaka.

Så, stress igen. Gah, orkar inte….

Kan tala om att jag ringde och återigen beställde färdtjänst till min husläkare som jag ska till imorgon. Den tiden har jag väntat på i över en månad! Då tar jag mig ju ändå dit liksom.
Hoppas nu bara att det inte är felskrivet imorgon också. Det är faktiskt bara mänskligt, det är bara det att dagens besök var himla viktigt. Precis som morgondagens.
Och torsdag är ännu viktigare…

Ja, nu hoppas jag det inte blir så mer.
Det är säkert mitt fel, det brukar det vara, även om jag vet vad jag sade när jag beställde förra veckan. (Skrev upp det…)

Asch, orkar helt enkelt inte med strul.
Sedan brukar alla skylla på mig i slutändan, bara för att jag är lite ”yrslig”.
Men just sådant här har jag ordning på faktiskt. Prydligt uppskrivet.

Vet inte vad jag skulle ha gjort om inte dottern varit hemma och gärna ville ha lite extra sommarpengar.

Imorgon en ny dag. Undrar hur den blir? 😉

2 thoughts on “Funkar bra…

  1. Hoppas sjukresan du bokat till idag funkade bra och att husläkaren har bra empati och ideer till förbättring.Tur att du hade dottern hemma igår men shit va jobbigt att stressa så där, det funkar ju igenteligen inte med våra kroppar att stressa…

    Du har verkligen en massiv vecka framför dej, men det är ju iaf saker som skall förbättra för dej, men tungt är det i vilket fall att ha så späckat schema.

    Kram och lycka till med alla besök!

    • Jo idag gick det bra, även om taxin var sen åt båda håll… Så dagens väntan blev två timmar….
      Lite ovärdigt, och jobbigt.

      Ja denna vecka är då fullspäckad, minst sagt! 😉
      Men jag hoppas något gott kommer av det.
      Min husläkare har jag haft i över 20 år och han är bara bäst. 🙂

      Ha en fin dag nu min vän.
      Kramar!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

