Funderar och söker info


Det har varit svårt att hitta bra info om smärtbehandlingen jag får.
Iaf på svenska.
Jag har hittat jättebra info på engelska och på franska finns det massor! (Han som kom på detta kommer därifrån.) Och det är ett språk jag inte kan ett ord av. 😉
Google översätt är inte bra att använda, jag vill veta vad det står i stora drag och det blir väldigt konstigt översatt.

Men så fort jag orkar öppna datorn ska jag länka. 🙂

Metoden används även inom skönhetsindustrin (tom i Sverige) men då med andra läkemedel. Det motverkar rynkor och cellulliter, minskar underhudsfett och lite annat.
De använder små, små nålar för att spruta in läkemedel precis under huden, och metoden är densamma för att motverka smärta.

Det finns en metod som en del läkare i Europa kombinerar med denna metod och det är Proloterapi.
Det innefattar också nålar men då sprutas det djupare.
Vad jag vet förekommer inte den metoden i Sverige.
Jag ska försöka hitta lite info om det också.

Tyvärr är Sverige extremt långt efter resten av världen när det gäller alternativa, icke invasiva metoder, men jag hoppas det kommer.

Sverige är mer ”går det inte operera, får du leva med det eller stoppa i dig starka mediciner”, och det är så sorgligt.

Jag kan lova att jag har provat det mesta inom smärtbehandling som förekommer i Sverige. Efter snart femton år med kronisk smärta är jag beredd att prova (nästan) vad som helst inom lagens ramar. 🙂

Det är allt från vanlig akupunktur, till kinesisk skallakupunktur och akupunktur med svag ström i.
De flesta läkemedel som finns på marknaden mot smärta har jag provat och det är allt från Panodil till epilepsimediciner och antidepressiva, de båda sistnämnda kan hjälpa mot nervsmärtor, men tyvärr inte på mig.
Jag fick däremot nästan alla biverkningar som finns. 😉

Jag är öppen för alternativa metoder, och en del av det förbättrar mina smärtor faktiskt. 🙂
Det kan jag ta i ett senare inlägg.

Oj, nu gled visst den där yrsliga hjärnan in på ett sidospår minsann, vad ovanligt! (not 😉 )

Nu ska jag vila lite till, med förhoppning att jag orkar vara ute lite med kameran sedan, mitt nya stora intresse.

Ha en fin dag nu, här skiner solen, hoppas det gör det hos er också. 🙂

4 thoughts on “Funderar och söker info

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

