Blir lite förbannad


Min hemtjänstpersonal är underbar, eller 99% av dem iallafall. Det finns en, EN, som jag inte vill ha hit. Inte för att hon på något sätt är otrevlig, men hon är hårdhänt! Riktigt hårda nypor alltså.
Jag har sagt till om att jag inte vill att hon kommer hit och det har fungerat bra hittills. Ja, fram till nu då…
Fick lite av en chock när hon klev in genom dörren faktiskt. Fanns det verkligen ingen annan som kunde komma? Eller vill ingen annan komma hit? De säger ju att alla så gärna vill komma hit, för att det är trevligt här.
Ja ja, det kommer säkert bli så att hon kommer hit antar jag. Bara gilla läget liksom. Men jag är faktiskt arg. Och besviken. Jag får så ont när hon varit här. Ändå var hon fullt medveten om att jag är känslig och får ont när man tar i för hårt. Hjälpte det? Nej…

Ja ja, nog om det.
Igår hade vi släkt här och så firade vi fjärde juli à la USA, med god mat och mycket trevligt umgänge. Som jag skrev igår så firar vi det varje år, maken har släkt där och hans mamma är uppväxt där. Trevligt, men jobbigt, som sagt. Trist att man inte ska kunna ha lite folk hemma utan att få ont och trist att jag får ont bara av att sitta, för jag gjorde inte ett handtag i köket, eller ett handtag överhuvudtaget.

Idag får jag sota för det, som vanligt. Så att få hit ”fel” hemtjänstpersonal också gjorde verkligen denna dag.

Nästa vecka är ganska lugn som tur är. Maken har ju semester och Lillen är hemma från dagis, som stänger hela juli. Tur att maken kunde ta semester samtidigt, annars vet jag inte hur vi hade löst det. Det finns givetvis ett annat dagis där man får ha sina barn, men det är en lång omväg för maken, så det hade blivit ännu tidigare mornar och längre dagar för Lillen, plus att han har svårt för ny personal.

Nej, nu ska jag umgås lite med Lillen som tittar på Dumbo, en gammal klassiker. Han gillar den, mycket! 🙂

Ha en fin dag i regnet, om ni har samma väder som vi har. 🙂

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

