Blodprov


Jag har länge känt mig trött och haft lite andra symtom, så jag bad min läkare att ta lite prover. Vi brukar göra det med jämna mellanrum, för att kolla hur kroppen mår med tanke på alla mediciner jag tar.

Jag har har järnbrist, vilket förklarar de flesta av mina symtom, och även förhöjda vita blodkroppar, vilket också förklarar en del. Skönt att veta hur det står till. Nu återstår ju bara att komma på vad det beror på också. Järnvärdet kan ha med mina blodiga avföringar att göra, plus min glutenintolerans. De vita blodkropparna är förhöjda med jämna mellanrum, i samband med att jag har ondare. Jag har säkert inflammationer i muskler och leder.

Så visst är det skönt att få veta ibland, och jag är inte den som mår sämre bara för att jag får veta att några värden är dåliga. Snarare tvärtom. Får jag bara veta att mitt dåliga/sämre mående har en förklaring så kan jag leva med det, så länge det inte är livshotande, vilket det inte är.

Min hud har ju strulat också på sistone, det tar ut sin rätt när man inte riktigt får i sig tillräckligt med näring alla dagar också.

Japp, så är det med det. Ska tillbaka och ta ett nytt blodprov vid tillfälle, tänkte ta det när jag ändå ska till min dietist nästa vecka. Hoppas hon kan sprida lite ljus över mina blodvärden kanske.

Annars mår jag faktiskt inte bra alls. Jag är inte bara trött utan värken är värre än vanligt. Det gör alltid att det börjar göra ont på flera ställen som hållit sig lugna ett tag. Sedan håller ju kropp och själ ihop på ett häftigt sätt. Mår man inte så bra mentalt så mår kroppen sämre. Jag mår ju inte jättedåligt, men det är lite för mycket nu bara. Ansökningar till FK som kommer tillbaka för komplettering, när man missat något litet kryss eller en summa eller så. Suck…

Sedan längtar jag, lite så där ytligt, efter min mobil. 🙂 Jag vill kunna surfa när jag vill, utan att behöva ha den tunga laptopen i knät. 😉

 

Ha nu en fin kväll alla!

 

Här en bild på en klematis jag vill ha!!! Jag älskar ju mina klematis, men den här har jag ju inte. 😉

2 thoughts on “Blodprov

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

