Åh bara måste!!! :-)


Jo, jag orkar lite till. 🙂

Jag har ju ringblomsolja på G i fönstret. Det ska bli otroligt spännande att göra eget av det sedan, eget allt möjligt alltså. 😉 Det ska bli salvor och tvålar till att börja med. Jag ska få hjälp av min älskade vän, sedan delar vi på resultatet.

Nu har jag beställt bivax, ullfett, E vitamin och sheasmör, allt ekologiskt! Nu ska här kokas salvor och göras tvål till jag känner mig som den häxa jag är. 🙂 (Det är många som tycker det, fast av andra anledningar tihi)

Jo,  vågar skriva det här, även om FK kanske snokar, för om jag inte får göra något roligt överhuvudtaget, så får jag väl inte det då. Jag kan ju inget göra själv med händerna, jag tar hjälp, men åh det ska bli så kul! Resultatet blir ju helt rent och ekologiskt, precis som jag vill ha det.

Nu kör jag J.R Liggets schampootvål och Faith of Natures tvål till kroppen, så där är det helt giftfritt. Tandkrämen är baserad på krita och helt giftfri, viktigast är att den är fri från fluor. Urtekrams är den bästa jag provat, och även Lillen använder den. Färgar håret gör jag med Sante örthårfärg. Lägger ut en bild på det resultatet sedan, när jag har en bra bild. Är alldeles nyfärgad. 🙂

Allt för att ge kroppen de bästa förutsättningarna. Att välja att inte utsätta kroppen för gifter hela tiden, så den får jobba för att rena det, är ett val jag har gjort, och det känns bra!!!!  Det räcker ju med all skit jag är tvungen att stoppa i mig hela tiden i form av mediciner jag inte klarar mig utan.

Japp, nu tog visst batteriet slut helt. Ha ha, vi hörs!!!

6 thoughts on “Åh bara måste!!! :-)

  1. Gillar att du gör saker själv, jag är en trogen besökare på Liv & Lust. Örter och naturmedel har alltid fascinerat mig, tänk vad mycket en liten växt kan göra! Vi använder Weleda Baby Calendula Shampoo & Body Wash, de andra innehåller tyvärr citron syra som min yngsta inte tål…. Färgade håret för en dryg vecka sedan med Santes hårfärg, blir så mer levande än med ”vanlig” hårfärg! Gillar din blogg! 🙂

  2. Hej!
    Hittade din blogg nu när jag satt och googlade på ”leva giftfritt” eftersom jag precis nu städat bort gifter hemma, även i kosten. Har blivit inspirerad efter en bok som jag läst som heter ”kärnfrisk familj” som tagit bort gluten, mjölk och socker ur kosten och gifter i hemmet som tvål, rengöring, hudvård, hårvård etc..
    En till sak vi har gemensamt är EDS! Så nu har jag lagt till din blogg i favoriter : )

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

