Orkar inte riktigt


Det här med att blogga när jag inte har min älskade mobil är visst nästan ”omöjligt”. Jo, nu sitter jag ju här, men det är inte det bästa jag vet, att sitta vid datorn. Jag måste verkligen ta tag i det där med att försöka hitta något perfekt att ha den på i knät. 😉 Jag är ju inte ens ute på FB… Det är illa. 😉

Annars då? Jo, det är det gamla vanliga plus lite bonus. Det känns tjatigt, så jag skiter i det just nu.

Tänkte på detta med ansökningar till FK. Jag blir en smula frustrerad måste jag erkänna. Det räcker ju med att man missat ett kryss någonstans, eller en summa, så får man ju tillbaka skiten. Gör om och gör rätt…. Men när jag nu har suttit med skiten i flera dagar redan innan, så är det inte så himla  lätt att göra om och göra rätt. Men nu har jag det. Gjort rätt alltså, hoppas jag verkligen! 🙂

Ska till min dietist på onsdag. Gick ju ner lite när jag åt PC kuren, men jag har kämpat och kämpat och nu tror jag att jag är uppe i originalvikten igen. Det där med mat och äta är en kamp varje dag ska erkännas. Jag skulle lika gärna klara mig utan, men jag känner ju att jag måste. Är ju trött redan innan, och näringsbrist blir man ju inte piggare av precis. 😉

Har fått dras med vikarier i kvadrat nu. Hemtjänsten alltså. Jag blir bara stressad av det och spänner mig ännu mer. Den ena är hårdhänt som attan och den andra gör inte det den ska. Den tredje är så menlös att jag inte orkar att ständigt påminna om att den ska göra det och det och det….Usch, det känns inte okej att gnälla på den här hjälpen. Jag behöver den ju så väl. Men när den inte fungerar, ens lite, så blir det mer ett stressmoment än en hjälp.  Ja ja, det ordnar sig i slutänden, det måste det. Jag får garanterat avslag från FK  i min ansökan om assistans, det är visst så de gör för att se om de slipper, så det blir nog en väntan på rätt hjälp, det räknar jag med. Lika bra det. 😉

Nä, jag hade visst inget vettigt att skriva om idag heller. Så varför i hela friden lägga energi på att skriva? Ja, *skrattar* det är frågan det. 🙂

Vi hörs när vi hörs, om livet tillåter. 😉

Ha en fin kväll!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

