Dagarna går fort


Jösses då, det är ju flera dagar sedan jag skrev här sist.

Jag har inte mått så där jättebra faktiskt. Eller, det är lite illa nu. Smärta är ju olika beroende på vad den beror på och var den kommer ifrån, just nu har jag ont överallt. Det är sedan vi var iväg med husvagnen. Det är verkligen en stor sorg att det inte funkar. Från och med imorgon är jag ju ensam hemma i flera dagar, när familjen åker iväg med husvagnen igen. Utan mig. Suck…

Så det är lite jobbigt just nu. Jag blir ju lite knäpp när jag har så här ont också och gör mer än jag borde. Jag har ju redan så otroligt ont, så det kvittar ju liksom.  Knäppt, jag vet, men jag är sådan. Sedan har hemtjänsten skickat hit folk som inte gör det de ska. Eller rättare sagt, den ena gör inget ordentligt och den andra är så hårdhänt att jag helst inte vill att personen tar i mig.  Den ena har jag helt sagt ifrån, jag vill inte att personen kommer hit, ändå kommer hon hit gång på gång.  Suck….

Ja ja, inte konstigt att jag inget har skrivit, jag har ju inget vettigt att säga. 😉  Att inte jag har en bra vecka är ju inte så värst spännande, kan man säga. 😛

Nu när jag har ny mobil så kommer det nog lite fler inlägg här, om livet vill. 😉

Är väldigt spänd på hur det kommer att gå när jag är ensam så länge. Hemtjänsten kommer ju hit extra mycket, men det känns ändå lite konstigt eftersom jag blir mycket ensam trots det. Hoppas det inte händer något bara… Ramlar eller något liknande dumt. 😉 Nej, det blir nog bra, jag har ju larm faktiskt, även om det tar minst en halvtimma för dem att komma.

Ja ja allt ordnar sig och det är dumt att oroa sig i förskott, så jag ska njuta av tystnaden och göra det bästa av de här dagarna istället. 🙂
Fast jag kommer sakna dem så det gör ont! Jag är verkligen inte van vid att ingen är hemma, iaf på kvällarna brukar det alltid vara någon här.

Nu blir det ryggläge en stund, efter turen till affären. Vi var i tvugna att handla så att jag har att äta de här dagarna, för det får jag då ingen hjälp med. =-O

Ha en fin tisdag, jag ska se till att nästa inlägg kommer snart. 🙂

2 thoughts on “Dagarna går fort

  1. Åh vännen förstår att det skär i hjärteroten när de andra ger sej av, man vill ju så gärna hänga med på ALLT men dessa EDS kroppar vill ju inte som man själv alla gånger, även om jag fortfarande har förmånen att kunna pina min till det mesta utan alltför hårda konsekvenser.
    Hoppas du kan hitta en inre frid och njuta lite av att du får egentid, kanske inte är så lätt dock eftersom det blir tungt att sköta mat och sånt själv…helt sjukt att inte det kan ingå i hemtjänsten!!
    Hade så bra det kan nu vännen!!!
    Kram!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

