Ensam, dag ett.


Jaha, då är jag då helt ensam i sex dagar då. Förutom de där fyrbenta förstås. Utan dem vore det hemskt.

Ha ha, det är inte så illa som det verkar, jag är bara ovan.
Sedan är det ju ganska nytt att inte klara sig själv. Att vara beroende av andra för det mest basala är inte kul. Särskilt när jag inte har den hjälp jag behöver.
Men hemtjänsten kommer iaf en extra gång på eftermiddagen så jag får i mig lite att äta, alltid något liksom.  😉

Imorse kom iaf min favorit på hemtjänsten, det gillas.  🙂 Det är skönt att ha någon här som vet vad jag behöver, behandlar mig med empati och värdighet och får mig att bli glad. Det behövs efter flera dagar med personal som jag inte vill ha här över huvud taget.  🙂

Kvällen blir väldigt lugn, jag har extremt ont. Skulle vilja sätta mig ute en stund, men tar mig inte dit. Hm, hoppas jag är lite piggare snart.  🙂

image

Här en bild på min vackra dahlia som äntligen slagit ut.  🙂 En fröjd för ögat.

Ha en fin kväll.  🙂

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

