Dag två


Hm, vad ska jag säga?
Dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig kan man säga. Än en gång visar sig mitt handikapp från sin sämsta sida.
Det ska tydligen inte vara enkelt att vara funktionshindrad. Punkt.

Den nya mobilen som jag hämtade i lördags gick sönder idag. Hämta en ny? Jo då, jag måste boka ledsagare en vecka i förväg…
Vad gör jag då? Jo, baxar in rullen i bilen (vilket gör galet jädra ont) och drar iväg de fem milen till butiken. Det var inte det smartaste jag gjort, men jag vill bara ha en hel mobil!
Denna resa gör jag aldrig om! Aldrig mer försöka baxa in rullen i bilen!

Ikväll har jag så ont att jag spydde… Och när man har diskbråck i ländryggen gör det ont (ONT) att spy också….

Sedan var jag tvungen att ta disken och torka upp efter hemtjänsten. Funderade över om det verkligen var meningen att jag ska göra det?
Jag gjorde det endast eftersom jag ändå hade så ont, annars hade det fått stå till maken kommer hem. Om nu DET är meningen?

Nä, har sagt ifrån mig hjälpen med maten, för det är inte värt lagad mat om jag måste ta disken efter.
Jag får klara mig på näringsdrycker. Och det gör jag, det är ju bara några dagar, men det känns lite snöpligt bara.

Så nu sitter jag framför OS med sådan smärta att jag mår illa och undrar lite hur livet blev så här?

2 thoughts on “Dag två

  1. men älskade vän du måste vara försiktig!!! Förbannade telefon till att braka precis just nu… man skulle kunna tycka att hemtjänsten som lagar mat kunde städa upp efter sej medan du äter och sedan ta disken!!!
    Idag tar du det lugnt!!!Hör du det!!! Pimpla näringsdryck och vila står på ditt schema!!!
    Men allvalrigt, ska du faktiskt bara gå på flytande kost?? har du ingen kompis att ringa iin för lite matlagning???
    Kramisar i stora lass!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

