Hjärngympa


Har insett att min hjärna aldrig mer kommer bli densamma som den varit.
Det är ju bevisat att kronisk smärta gör att man får sämre minne och att hjärnan fungerar sämre överlag. Den har helt enkelt fullt sjå att bearbeta alla smärtsignaler som den får ta emot dygnet runt.

Ibland blir jag galen när jag inte kommer ihåg namn, ord, ansikten, ja det mesta verkar gå in i ena örat och ut i andra snabbare än jag säger hej.  😉

Jag är faktiskt inte korkad, även om det nog verkar så ibland.  😛
Jag bara inte….minns….  😉

Men allt går ju förbättra tror jag, så jag spelar mycket spel där jag får tänka lite. Bara jag inte måste göra för mycket med händerna så finns det bra appar till mobilen där man får tänka lite.
Och nej, mina vänner som jag spelar WF med, jag säger inte att jag är bra!  🙂 Jag säger bara att det är nyttigt för hjärnan.  😛
För jag är övertygad om att den är där inne någonstans, innanför pannbenet.  😉

Nu har jag hittat en riktigt rolig app, där man får engelska ord som man ska hitta i en stor ruta med bokstäver huller om buller. Ni som löser korsord vet vad jag menar.  😉

Ja, annars då?
Svinont är bara förnamnet… Knäckte till den där sketans ryggen när jag skulle köra rullstolen uppför rampen idag vilket medförde nya mysiga fenomen. Suck, ja, jag säger då det…
Nervsmärtor är det jobbigaste som finns när det gäller smärta. Det tar på kropp och själ.
Detta, plus strul med hemtjänsten, tog ifrån mig lite av glädjen av sällskap och mys med bästa vännen.

Tur att jag har härliga människor runt mig och att procenten rötägg är låg. Annars hade jag inte orkat.

Nu saknar jag familjen så det gör ont i hjärtat.
Det ska bli så skönt att få hem dem! 🙂

2 thoughts on “Hjärngympa

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

