Kul grej


image

Jag har fått mer än en kommentar om min piercing i tumvecket.
Många ”herregud” och ”oj det måste ha gjort ont” har jag fått höra.  🙂
”Varför har du en piercing där?”

Jag kan förklara.
Jag har inte bara flera piercingar utan en väldig massa tatueringar också. De täcker ju ryggen, bröstet, överarmarna, underarmarna, höfterna, knät och underbenen.

Det är helt enkelt skönt. Skönt med en smärta som är tillfällig. Som läker ut. Som går över.
Ja, sedan tycker jag ju att det är snyggt också. 🙂

Piercingen i tumvecket gjorde jag för ca ett år sedan. Jag är ändå stel där och rör inte den delen särskilt mycket. Använder inte handen särskilt mycket heller.

Jag rekommenderar inte andra att göra den, för den får inte vara ifred på någon som har en väl fungerande hand, då läker den inte.

Men. Jag hade sådan tur att den sitter precis igenom en akupunkturpunkt.
Den styr tjocktarmen, just den punkten, kallas tjocktarm 4.
Jag har ju ganska stora problem med just tarmen. Nu är det faktiskt så, att om det är trögt eller tvärtom, så snurrar jag på staven så hm, löser det sig.  🙂

Det är en riktig lyckträff att den sitter just där, för mig.  🙂

Att jag ville sätta en där beror nog mest på att det är ovanligt. Jag är ju inte som alla andra, då behöver jag inte vara det heller.  😉

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

