Pew


Det var inget farligt med hunden, jösses vilken tur!
Det är kronisk bronkit han har, vilket går att medicinera med kortison som tur är.  🙂 Shit så glad jag blev.
Ta tabletter varje dag och förhoppningsvis leva länge är ju ingenting mot att behöva ta bort honom tidigt för att hjärtat lagt av.
En sten föll där, måste jag säga, gud så skönt.  🙂

Så nu kommer jag sova gott (typ) inatt och drömma söta drömmar.  🙂

En annan glädjande sak är att det från och med måndag kommer vara enklare med ledsagning. Äntligen!

Jag har ju haft hemtjänsten som ledsagare fram till nu. Det innebär att jag måste ta den personal som råkar jobba och är tillgänglig just den dagen, plus att jag måste beställa det en vecka i förväg.
Det ger ju inga spontana resor precis och jag bor en bra bit ut på landet…

Nu har jag en (min favorit bland sommarens hemtjänstvikarier) som jag iofs måste rätta mig efter, men det gör inget!
Jag litar på honom, han kan köra min bil, han vet vad jag behöver för hjälp utan att jag säger något och han är empatisk och mysig.
Jag blev så glad och lättad!

Så även om dagens bravader gett mig en massa extra allt på smärtpizzan så är jag glad!  🙂

Nu väntar jag på tre olika beslut från FK och ett från kommunen. Sedan kan jag börja slappna av lite, lite grann.

Det återstår en massa jobb efter alla beslut, men bara att veta hur det blir skulle vara så skönt!
Tror ni på att jag får några beslut inom tre månader som utlovat? När det gäller FK?
Ha ha, har själv ingen överdriven tro på det faktiskt.  😉

Snart blir det sängen.
Min Toker hälsar Gonatt!  🙂

image

Jag också, gonatt.  🙂

2 thoughts on “Pew

  1. Sådär! Nu har jag läst ikapp! 🙂
    Vad skönt att voffe inte var så illa däran! Krossa kortisonet och blanda med lite leverpastej så kommer han korva sig ur skinnet för att göra dig till lags haha!
    Och vad skönt att du har en så bra ledsagare, det är du verkligen värd med all skit du fått dras med.
    Håller tummarna för att alla beslut faller väl ut och att du får en suveränt skön helg! Själv är jag ledig och gör inte mycket mer än latar mig haha!

Lämna gärna ett avtryck. Tack!! :)

